Bendras Šilutės laikraščio
"Šilokarčema" ir
Šilutės kraštotyros draugijos
projektas 

Projektą remia:


 

                                    Leidinys pamario krašto kultūrai

               2008 vasario 12d. Nr. 3 (51)

 


Pradžia Komentarai Kultūros ženklai Kūryba Šilainė

Archyvas

Kontaktai

     
  Niekada nėra vėlu  
 
Saulina Jokubauskaitė


Praėjusių metų rudenį sudomino laikraštyje reklamuojama Šilutės YAMAHA muzikos klasės veikla. Kadangi jau seniau pastebėjau savo penkiametės dukters pomėgį muzikai, tai nusprendžiau leisti pabandyti savo atžalai paieškoti savęs šioje srityje. Nors iš pat pradžių nustebino ir kiek suglumino žinia, kad YAMAHA muzikos mokyklą gali pradėti lankyti vaikai jau nuo 4 mėnesių (maniškė kaip ir per didelė jau būtų), tačiau nusprendžiau pabandyti, juk niekada negali būti vėlu. Jokiu būdu nesistengiau vaikui įpiršti savo nuomonės, tai tik mažas eksperimentas, kuris galbūt vaiko ateičiai gali daug kuo pasitarnauti. Tačiau lūkesčiai pranoko patys save.

Pasirinkome "MUZIKOS ŠALIS" programą vaikams nuo 5 metų, kurią veda muzikos mokytoja Aušra Šlažienė. Pamokėlės vyksta kartą savaitėje, labai patogiu po darbo valandų laiku. Tai pramoga ne tik vaikams, bet ir jų mamos ar močiutėms.

"Mes - ne žvaigždžių fabrikas", - dar per pirmąją pamokėlę pasakė mokytoja A.Šlažienė. Ji pasakojo, kad kartais mamos, atvedusios savo atžalas, tikisi greito stebuklo. Muzikos pamokėlėse, kurios remiasi gilia psichologija, vaikai mokinami ne tik groti kokiu nors instrumentu, bet tuo pačiu ir lavinama jų muzikinė klausa, vokalas ir kt. Vaikai patys atranda save. Čia nėra primetama muzika. Jei kuriam vaikui tai nepatinka, jis visada gali atsisakyti pamokų. Šiose pamokose labai svarbus struktūros laikymasis, daug kreipiama dėmesio į ritmo pratimus, relaksacinius intarpus, aktyvinimo žaidimus. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad vaikai čia daug laiko užtrunka piešdami ar karpydami visokius darbelius, ir tai neturi nieko bendro su muzika. Tačiau taip nėra. Pamokoje nė viena minutė nepraeina šiaip sau. Viskas susieta su gilia psichologine įžvalga. Vaikai, karpydami ar piešdami, klausosi klasikinės muzikos, kiekvienas judesys, žaidimo elementas yra siejamas su muzikos ritmu, muzikinės klausos lavinimu.

Džiugu ne tik todėl, kad vaikai čia gali lavinti savo muzikinius įgūdžius, aktyviai pamokėlėse dalyvaujame ir mes, mamos. Po darbo čia mes puikiai atsipalaiduojame, pabendraujame viena su kita, pasidaliname įspūdžiais, patirtimi. Stebėdama pamokėles pamačiau, kaip ženkliai keičiasi dukters gebėjimai valdyti klavišus, kaip ji, penkiametė, pradeda pažinti natas, atpažinti muzikos garsus, dar geriau jausti ritmą. Supratau, kad ir aš pati lavinu savo muzikinius įgūdžius. Ir tai nėra vėlu. Pats didžiausias gyvenimo džiaugsmas - matyti augančią, atsiskleidžiančią savo atžalą, kartu siekti tikslo.

Pasakojimą norėčiau pabaigti muzikos mokytojos A.Šlažienės mintimis: "Jaučiuosi labai puikiai. Aš žinau, kad einu į darbą, ir jaučiu, jog gera. Kai sunkiai dirbi ir po to pamatai rezultatą, darbas darosi smagesnis. Visada smagu įveikti kliūtis."

 
     
     Atgal...  

                                                                                                  "Šilainės sodas"  ©  2008 m.